Spiser hun for meget?

4. oktober 2022

Alder:
11 mdr.

Spiser hun for meget?

Hej Helen

Jeg er virkelig i tvivl om vores datter for får meget mad i løbet af dagen - tvivlen skyldes nok mest, at hun ikke længere gider ammes? Men har læst mig frem til, at nogle børn selv siger fra og ikke skal vænnes fra det.

Vores dag ser sådan her ud.

06:00: Vågner
06:30: Morgenmad (lidt havregrød med sveskemos, lidt frugt og havrefras (opblødt i mme) og vand af kop
08:30: en halvbolle med ost, lidt bær og mme af kop
09:00: 1. Lur
11:00: frokost - aftensmadsrester, rugbrød mm. (det er meget
forskelligt)
14:30: en halv bolle med ost eller pålæg, frugt og mme af kop
15:00: 2. Lur
16:00: 2 bananpandekager eller andet
18:00: aftensmad (det samme som resten ...

Annonce

... af familien)
18:30: Aftenbad mm.
19:00: Tilbydes natgrød (spiser alt efter hvor meget der er blevet spist til aftensmaden)
19:15/19:30: sover til natten

Jeg synes umiddelbart, at det virker som om, at hun trives så fint i denne model: ingen forstoppelse, sover godt og er bare altid glad. Jeg er bare i tvivl om, hun får nok mme, og om hun afviser brystet (tilbydes kun i forbindelse med sengetid om aftenen) fordi hun får for meget mad?

Og så bliver jeg mok også i tvivl, fordi folk er begyndt at kommentere på, at hun spiser meget og ofte 🙄

Hun er en lille madøre, men hun er altså også en virkelig aktiv pige 😊

Hilsen moren
som også elsker mad 😊

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene